Webhotel FAQ

1.1 Hvad er et webhotel ?
ABAKOMP er specialiseret i webhotelløsninger. Det betyder, at vi leverer et antal megabyte plads på vore højhastigheds UNIX/linux og NT web servere, så De kan præsentere Deres virksomhed på internettet. Vi kan på Deres vegne lade et domænenavn registrere, og dette bliver Deres unikke adresse på Internettet. Når De har eget domænenavn, vil det se ud som om De har Deres egen server på nettet, og man kan ikke se at De lejer Dem ind på en server. 

1.2 Understøttes internationale domænenavne ?
Ja. Vi har kunder fra hele verden, som benytter vores webhotelservice. Vi kan sætte vore servere op til et domæne fra et hvilket som helst land, og vore servere er tilgængelige hele døgnet rundt, 7 dage om ugen fra hele verden.

1.3 Kan ABAKOMP bestille et domænenavn til dig ?
Ja . Når du har sendt ordren, vil vi kontakte DKNIC eller INTERNIC og bestille domænenavnet for dig. Glem ikke at udfylde et 

1.4 Kan jeg selv registrere mit domænenavn ?
Ja. Når vi har modtaget ordren, vil vi sende alle nameserver-detaljer tilbage via E-mail, så De er i stand til at fuldføre registreringen. Og vi fakturerer selvfølgelig ikke noget for registrering af Deres domæne navn, hvis De selv klarer det.


1.5 Kan man flytte et eksisterende domænenavn til ABAKOMP ?
Ja. Mange af vore kunder har flyttet deres domæne til vore servere. 


1.6 Yder ABAKOMP teknisk support?
Absolut. De er altid velkommen til at sende en e-mail til support@abakomp.dk med spørgsmål og eventuelle problemer angående Deres webhotel. 


1.7 Hvor lang tid tager det at få en helt ny side sat op?
Ordrer bliver normalt behandlet, så snart vi modtager dem. De bliver udført inden for 24 timer Der kan dog i nogle tilfælde være forhindringer pga. tillægsydelser. Så snart Deres webhotelløsning er implementeret, får De en e-mail med login-informationer, passwords, IP nummer osv. De kan med det samme gå i gang med at lægge siderne på nettet. De får en midlertidig adresse, som De kan benytte indtil Deres domæne er registreret eller flyttet.

 
1.8 Skal man bestille en minimumstid ?
Nej. Med mindre andet er aftalt fakturerer vi dog altid årligt forud, men du har altid mulighed for at opsige aftalen med en måneds varsel og få eventuelle beløb tilbage. I nogle tilfælde skal der dog betales et minimumstid for tillægsydelser.


1.9 Kan jeg få mine penge tilbage ?
Ja. Hvis du inden for de første 14 dage ikke er tilfreds med Deres valg og med vores service, betaler vi pengene tilbage, uanset om der er tale om årlig eller månedlig betaling. Det eneste vi ikke kan retunere er betalingen til DKhostmaster, hvis vi har bestillt domænenavn for dig og betalingen for et SSL certificate.

 
1.10 Hvordan kontakter jeg ABAKOMP ?
De kan sende os en e-mail eller finde vores adresse under kontakt

1.11 Hvad har jeg brug for for at starte ?
At starte er meget simpelt. kontakt os og vi finder det rigtige til dig.

2.1 Kan jeg opgradere fra en pakke til en anden ?
Ja. De er selvfølgelig velkommen til at opgradere Deres pakke. De får en 50% rabat på setup prisen, når de opgraderer.

2.2 Kan jeg sælge plads fra min pakke ?
Ja. Men De er ansvarlig for indholdet, og De skal selv afregne med Deres kunder.

2.3 Accepterer i internationale ordrer ?
Ja. Vi har kunder fra hele verden, der bruger vores service.

2.4 Tillader I pornografi på jeres server ?
Nej. Vi tillader ikke pornografi på vores server. Finder vi ud af, at serveren anvendes til pornografi, bliver det pågældende webhotel lukket med det samme. Desuden kan alle der på nogen måde har børnepornografi liggende regne med en politianmeldelse fra ABAKOMP. 
Du har dog mulighed for at købe din egen server hvor vi tillader LOVLIG pornografi.


2.5 Tillader i spamming ?
Nej. Vi tillader ikke spamming på nogen måde. Hvis vi bliver underrettet om, at spamming sker fra et af vore domæner, vil kontoen blive lukket med det samme. Dette sker også, hvis du bruger et andet firma, der spammer for dig.


2.6 Skal man betale for datatransfer ?
Nej. Man skal ikke betale for datatransfer hvis man har et normalt webhotel. Dog er der selvfølgelig begrænsninger, vi lukker dog ikke bare ned men plejer lige at få en snak med kunden.

2.7 Hvor mange gange må jeg opdatere mine sider ?
De kan opdatere Deres sider så ofte, De vil. Der er ikke nogen ekstraomkostning forbundet med det.


2.8 Har ABAKOMP overhovedet nogle skjulte omkostninger ?
Nej. De betaler kun for deres webhotel. Der er ikke nogle skjulte omkostninger. Dog er der nogle ting som kun kan købes som tillægsydelser.

2.9 Kan man få gratis cgi-scripts, PHP scripts ?
Selvfølgelig. Der er mange scripts på nettet. som kan frit installeres. Men vi påtager os naturligvis intet ansvar for disse.


3.1 Hvad er logfiler ?
Logfiler gemmer enhver aktivitet, som foregår på Deres webhotel. Med en sådan registrering vil De kunne se, hvem der besøger Deres sider, hvorfra besøgende kommer på, hvornår de kommer på, og hvor de efterfølgende forsvinder hen.

3.2 Hvad er Refer Ignore ?
Logfiler gemmer de URL’s folk kommer fra.Det er ikke altid interessant at registrere besøgende. Hvis de f.eks. kommer fra sider, der ligger inde i Deres kompleks, er De ikke interessante at registrere. For at undlade at registrere sådanne bruges ReferIgnore.


3.3 Hvad er en autoresponder ?
En autoresponder sender en given tekst som svar på en e-mail, der bliver sendt til autoresponderens adresse. Dette kan være nyttigt til f.eks. automatiske svar på en informations e-mail adresse.

3.4 Hvad er ASP ?
ASP er active server pages, et programerings del der ofte bruges til at kople databaser på dynamiske hjemmesider.


3.5 Hvad er Frontpage Extensions ?
Hvis De bruger MS Frontpage til at programmere sider med, har De brug for Frontpage serverextensions. Disse hjælper serveren til at kommunikere med deres Frontpage-program.


3.7 Hvad er en sikker server ?
En sikker server kan bruges til online bestilling med kreditkort. Dataene bliver sendt gennem en 128 bit krypteret side, så andre ikke kan se dem.

Add Feedback