GDPR Databehandler aftale

GDPR Databehandler aftale og ændringer
 
Den 25. Maj 2018 indføres de Europæiske regler for brugerdata. Det betyder at hvis du behandler data der er personrelaterede (person henførbare) skal du have en Databehandleraftale med os som dit datacenter. 
 
Hvad skal du gøre for at få en databehandler aftale:
1. send en mail til salg@abakomp.dk med subject: Anmodning om databehandler aftale.
2. du vil få en mail tilbage med en PDF som skal udfyldes underskrives og sendes tilbage til Salgsafdelingen elektronisk. 
 
 
Har jeg overhovedet brug for en Databehandleraftale?
Næsten enhver der samler kundeoplysninger og lagrer dem et sted er en dataansvarlig, hvis lagring, programmering, udlæsning, bearbejdning, ændring, sletning foretages på disse data, skal du have en databehandleraftale med den underleverandør der hjælper dig med det. 
 
Ændringer i vores almindelige procedure
 
Pga. af de nye regler har vi planlagt opstramninger i proceduren for behandling af support mails, tickets, chats og Telefon opkald.
  1. Fra den 25 maj beder vi dig at registrere dig på vores supportside og verificere din mailadresse https://support.abakomp.dk. Behandlingstiden på ikke verificerede brugere vil tage længere end normalt.
  2. Chat: Efter den 25 maj vil vi kun udføre genstarts, ændringer i opsætningen på serverne hvis du kan svare på et password spørgsmål fra vores teknikere. Passwordet til telefon og chat vil gemmes sammen med jeres serverdata. 
  3. Telefon: også her skal du besvare et password spørgsmål før vi kan lave ændringer eller genstarts. 
Send en mail til support@abakomp.dk med følgende ordlyd (husk at ændre serverID til den ID du har fået i serverens velkomstmail): 
SERVERID: ABKXXXX 
PASSWORD FOR PHONE AND CHAT SUPPORT: ___________________
 
Husk at sende det via din almindelige standard mail adresse som vi har gemt som serverens kontaktperson.
 
Mvh
ABAKOMP Support
 

Add Feedback